Jak zvládnout krizovou komunikaci s médii

Na FB profilu Pavla Novotného se objevil úžasný příspěvek (27.12.2018 9:00), který je primárně o nějaké aktuální aféře místní celebrity, ale v obecnosti je to dobrý návod, jak zvládnout krizovou komunikaci s médii a bulvárem.

Odkládám si to tu do šuplíku … kdybych jednou byl slavný 🙂


Status je určen pouze celebritám. „Neslavným“ je k ničemu, nebude je bavit, je k neučtení. Jedná se o skripta pro specifickou skupinu příjemců.
Před přečtením povinně shlédnout video v článku „První video po nehodě Patrasové….“na Tn.cz, odkaz máte hned jako první příspěvek v diskusi.

Něco jsem řekl! Takže nejdříve to video. Stejně se k němu během čtení, milé celebrity, vrátíte. Číst to stylem „hala bala“, vysrat se na video a celkově to jen tak prolétnout, bude mít jednou za následek obrovské výčitky, že jste to nečetli pozorně i když vás pan Novotný jasně upozorňoval, že je to nezbytné.

Školy na to nemám, ale drze tvrdím, že málokdo je tak často žádán celebritami o konzultaci postupu v krizové komunikaci s bulvárem. Prostě se ve věci považuji za zkušeného praktika. Dovolím si tedy teď napsat pár postřehů ohledně krizové komunikace k té Patrasové a prosím, aby dávali pozor zejména „moji“ slavní, kteří prošli mým drilem, protože je dobré si všimnout, že došlo k porušení snad VŠEHO, co je třeba v podobné situaci neporušit. Dodávám, že zohledňuji to, že Dáda byla tzv. na káry, ale jak vždy říkám, je pár zásad, které když si VIP průserář skutečně vštěpí, dokáže pak zafungovat i v alko-fet-neurol režimu. Podle chování Dády na záběrech Novy byla ještě ve stavu, kdy to mohla myšlenkově zvládnout. Jenomže ona ví o fungování bulváru prd a taky proto si jí bulvár roky tak skvěle vodí a bude vodit až do konce. Kdyby při svém životním režimu (první dvojka bílého již dopoledne, od 17 dál už by neměla vůbec chodit na veřejnost, natož se nechat někde natáčet, či se k něčemu vyjadřovat) ve vzácné chvíli střízlivosti o krizové komunikaci uvažovala, či si o ní něco přečetla na internetu, NIKDY tak fatálně neselže, viz.:

  1. PORUŠENÍ SVATÉHO PRAVIDLA! .

  2. Svaté pravidlo bulváru říká: Když má máslo na hlavě, NIKDY NELŽI! Porušení pravidla končí vždy stejně: prohraješ a to fatálně. Vždycky je lepší buď mlčet úplně, či si uvědomit, že z pohledu PR je chytré posypat si popel na hlavu. Jen ne lež, Dáda neví, že bulvár samozřejmě pravdu zná a volá jen proto, aby měl reakci. To ale není tento případ. Tady je PRAVDA OBECNĚ ZJEVNÁ a tedy hlášky typu „Já jsem žádný alkohol nepila..“ (TV Nova) jsou doslova kontraproduktivní již při vyslovení, zatímco v případech, kdy jen vím, že lžu, ale kauza ještě není venku, zabijí hvězdu až zpětně, tady je za prolhanou trubku okamžitě. Svaté pravidlo je NEPORUŠITELNÉ. Jen jednomu svému kamarádovi toleruji jeho porušování (Leoš), ale to je takový mistr, že si to může dovolit, protože to tzv. uhraje (doporučuji zpětně prostudovat na online Blesku třeba jeho slavnou teleportaci ze Solidky do bordelu na Butovicích, 2008 ) a veřejnost zůstane max zmatená. Dodnes věří většina jeho fanynek, co si to pamatují, že byl zdrogován a převezen na privat, kde se holky vyfotily s jeho penisem na objednávku, Leoš je fenomenální lhář a umí si to v rádiu fakt zahrát mistrovsky… Tehdy mj. použil „Někdo chce na mně vydělat peníze, zničit mě“.. Tuto linii si může dovolit jen on a Babiš. Vždy jim dokonce tato partyzánština, ale profi vedená ještě pomůže. Zbytek VŽDY pohoří. Pravidlo JEDNA je nepřekročitelné, jeho porušení končí bez odborného vedení vždy fiaskem a je velmi těžké ho dodržet. Ale vždy jeho dodržení zmírní negativní dopad na pověst a mediální obraz. A naopak. Dáda Patrasová je zářným příkladem.
  3. KDYŽ UŽ PORUŠÍM SVATÉ PRAVIDLO
    Když se rozhodnu lhát, musím to zásadně uvážit. NIKDY, opakuji NIKDY, nelžu v emocích. Obecně komunikovat krizově s bulvárem je devastující chyba. Učím to slavné. VŽDY řeknu do telefonu „Pardon jsem v bance, zavolám zpátky“ a už přemýšlím, hle bulvár, kdo volá, co chce, co řeknu, co napíšu… Získáte ČAS. Nezískat čas při porušení svatého pravidla, ba co víc, být přitom ještě blbá jako Dáda je šílenství, jehož dopad samozřejmě znásobí to, že výrok je vynášen osobou opilou, viz. legrační snaha Patrasové vysvětlit dvě a půl promile v žíle takto:“… den předtím jsme pili alkohol u dcery Aničky a to je celé. Bylo to víno. Vůbec se mě na tyhle věci neptejte. Proč jako?“ (Nova).

Patrasová nejen, že se ztrapní, usvědčí a ještě je za lhářku, ale navíc vtáhne do věci dceru (ta na Instagramu vzápětí ve storyes emotivně oznámila, že vypíná sociální sítě, aby ne) a přidá porušení pravidla NEZPOCHYBŇUJ, které mám v takovém desateru pro slavné a tady se ukazuje v plné nahotě. Je důležité NEÚTOČIT na novináře přes zpochybňování práva se ptát, točit apod. dohadovat se, zda to je nebo není etické, zda na to má novinář žaludek, zda ho práce baví, případně největší kreténi ještě novináře různě usměrňují. Nejen, že je to k hovnu, ale ještě to působí negativně na příjemce, novinář vás o to víc natře a pište si, že vám naloží kdykoli v budoucnu. Proto, Dádo, není moc chytré k už tak grandiozně debilnímu vysvětlení opilosti přes včerejší pijatiku s dcerou ještě dodat „Vůbec se mě na tyhle věci neptejte… Proč jako“ a když už je všechno, Dádo, v prdeli, skutečně prvok ještě novináře pošle do prdele/do hajzlu viz ty na parkovišti pro TV Nova, čímž dodávám, že do diktafonu, telefonu, průser, ale do kamery…

Mimořádně hloupé je mimo zpochybňování role bulváru a jasné lhaní ještě odvádět pozornost, třeba větou „Prostě mě naboural pán u Ukrajiny… Pána si pak odvezli“, nikoho žádný pán z Ukrajiny nezajímá, že to byl „Ukrajinec“ ti nijak, ty slepice, nepomůže, sympatie ti to nezíská a pán nic neprovedl a příběh se ho netýká.. Ale proto to sem nepíšu. Chci jen zdůraznit, že ŽE podobná snaha o bagatelizaci, odvedení pozornosti, přenesení viny apod.. VŽDY, OPAKUJI VŽDY při nezvládnutí (a ono se to nezvládne většinou) končí DALŠÍM VÝSMĚCHEM, zejména na sociálních sítích. Podívejte se na diskuse pod články, jak často si tam dělají prdel právě z té věci s Ukrajincem. No nic, zpět na to parkoviště a k tomu videu, protože:

  1. JEN HLUPÁK SE NEPOKUSÍ O ÚNIK

Slavné kamarády učím v rámci opatření souvisejícími se SVATÝM PRAVIDLEM 1 řadu postupů pro další komunikaci, respektive nekomunikaci do doby, než vydám prohlášení, posypu si popel a zase se zatáhnu. Hned prvním z nich je metodika CHOVÁNÍ SE BEZPROSTŘEDNĚ DO INCIDENTU.

Stane se průser a baba juk, venku už čekají novináři/stane se průser a novináři mě někde zaskočí během dalších hodin/stane se průser a novinář mě přes Novotného zákaz dostihne na mobilu nějakým trikem.. Bulvár prostě nepotřebuje vědět od vás, co se stalo (už to ví), potřebuje VYJÁDŘENÍ. Vy ho poskytnout nechcete (zlaté pravidlo nelze porušit, nejste Leoš, pravdu nikdy a tak máte mlčet, než vymyslíte krizovou komunikaci, nebo se to přežene) a adekvátně tomu se chováte.

Patrasovou nezaskočili (viz to video, co jste si neprohlédli, jak jsem poručil), Patrasová O ŠTÁBU NOVY VENKU VĚDĚLA. Je NEPOCHOPITELNÉ, že vzápětí zkurví absolutně všechno. Kdyby jí bylo 17 a jako hokejový junior se poprvé veřejně zlila, ale ona už to zažila tolikrát. No nic. Předně: JEN HLUPÁK SE NEPOKUSÍ O ÚNIK. Kurva tak hledám jakoukoli variantu ústupu. Zrovna budovu KPŘ na Pankráci fakt dobře znám (14 zápisů v kartě řidiče, dvakrát na vraždách kvůli Vítovi, o hospodářské kriminálce o patro výše nemluvě), tutově tam mají deset zadních východů, je tam garáž, do které může pro mě někdo, nebo i taxík, přijet.

Ne, Patrasová jde štábu arogantně čelit a to – a tady zdůrazňuji pro vás slavné, NIKDY TO NEDĚLEJTE DOPRDELE, strašlivá chyba – v DOPROVODU POLICISTY. Gratuluji. Podobné chování nejen, že je vám k hovnu (štáb se vás ani nedotkne i tak – policista s ním nemůže nic dělat, navíc nechce být natáčen – policista je navíc samozřejmě novináři zcela ukradený, ničím nehrozí a oba to vědí), ale opět vás usvědčuje, z toho, že MÁTE CO SKRÝVAT, MÁTE SE PROČ OBÁVAT ŠTÁBU. Dáda samozřejmě o krizové komunikaci nic neví a tak nemůže dovodit, že SNAHA VZBUDIT LÍTOST Z MEDIÁLNÍHO HONU je v případech podobných prohřešků zcela zbytečná. Příjemce CHCE VIDĚT BEZPROSTŘEDNÍ REAKCI Patrasové a považuje její vyžadování za adekvátní. Všimněte si odstupu redaktora i kameramana… Ti ji navíc upozorní, že jim marně spílá, že se chovají v mezích zákona a mají na své jednání právo..

Na to je Patrasová pošle do prdele, ale to už jsme si vysvětlili. Je NEPŘIJATELNÉ v režimu KDYŽ UŽ PORUŠÍM PRAVIDLO JEDNA, nepokusit se o únik a poskytovat bezprostředně po incidentu jakákoli vyjádření a vůbec nechat se natáčet atd. U mediálně atraktivních soudů vždy vidíme jak přicházející /odcházející (nemají volbu jako Patrasová) prostě reagují mlčením. Je to hrozné na pohled, ale když už mě chytili s dvojkou v žíle a jdu dobrovolně v ústrety tv štábu a ještě jsem vylitá jak konvice JEŠTĚ NĚCO ŘÍKAT, NADÁVAT apod.. Beze slova dojdu do taxíku!!! Je to hrůza, ale není to moc atraktivní obsah, způsobím desetkrát menší škodu, než když předvedu to, co Dáda. Jde po svých, evidentně je při smyslech, je fuk, kolik má ještě v krvi, poprosit o laskavost v podobě snahy pomoci s odchodem „zadem“ určitě mohla. Jste li tak našrot, že to nedovedete, pokuste se jen MLČET. Nedáte li to, nestojíte už na nohou. Tedy logicky nemlčí jen naprostý amatér a hlupák, který chce spáchat mediální sebevraždu, viz. Patrasová.

  1. LHÁT JE MOŽNÉ JEN V KOOPERACI S OKOLÍM
    Když mi volá celebrita v akutním průseru trvá na tom, že poruší svaté pravidlo a bude se tedy lhát (proto mi taky volá, potřebuje vymyslet tu lež a případně nekontaktovat vlivné silové médium, se kterým se dělá dohoda) tak každý profesionál na krizovou komunikaci okamžitě ověřuje za je zajištěna participace okolí celebrity. Nikdo z rodiny nesmí nic říkat, budou je obvolávat ty kreténe, už jim volají, začni tím, že je zaúkoluješ mlčet, já vím, že se můžeš spolehnout, ale vole budeme lhát a bulvár to ví, reakce rodiny jsou základ, už teď je obvolávají, už teď posílají foťáky tam, kde by ses mohl schovávat, tedy vašim před barák!
    Patrasová navíc deset let čelí faktu, že jí Felix kdykoli libovolně shodí, sám je dávno ponaučen, že lhát se nemá (viz kauza natočili mě v Blavě na večírku jak pomlouvám Karla, tak budu lhát, že jsem ho nepomlouval, pak se to uveřejní, nevadí, lžu dál, že jsem to neřekl….vyslýchal jsem ho sám v Prásku v živém vysílání a Felix od té doby nelže) a tak prostě spolupracuje s bulvárem. Je chytrý a zkušený. Patrasová je hloupá a nepoučitelná a tak se stane co? Poruší všechna pravidla, lže jako když tiskne bez rozmyslu, v emocích atd.. a jen všem vysvětlí, že:

A, nic se nestalo
B, šlo spíš o nějakého Ukrajince
C, alkohol nepila, pila jen den předtím u dcery
D, není důvod („Proč, jako?“) se na alkohol vyptávat
E, V žádném případě se to nestalo (Blesk)
F, Nikdy by za volant opilá nesedla (blesk.cz)

Tak se Blesk dovolá Slováčkovi a ten se vyjádří:

„O té nehodě vím, Dáda nadýchala“ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HALO DARKNESS MY OLD FRIEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Není co dodat, prakticky není možné nasrat si do kalhot víc. Slováček měl být první, komu měla Patrasová z policie volat už proto, že je ZŘEJMÉ, koho bude bulvár nahánět jako prvního. Manžela, celebritu, navíc sdílnou a upřímnou. Bez kooperace s Felixem bylo zcela nemožné se pustit na tenký led lži. Kooperace s ním zde byla nezbytná i kdyby to Dáda chtěla řešit v souladu s bodem jedna. Jen jedno bylo zcela nepřijatelné: S Felixem postup nesladit. Přesně to Patrasová udělala. Gratuluji.

  1. KDYŽ UŽ ZKURVÍM CO SE DÁ, PŘIPUSTÍM SI TO

Na závěr se podíváme, co bude v kauze dál, abychom si demonstrovali, jak je možné celý průser dále živit. Patrasová to nezvládla. Co udělá dál? Nejprve si řekněme, co by v této z hlediska mediální komunikace nezvládnuté situaci měla udělat v rámci záchranných opatření poté, co nebyla provedena záchranná opatření a vše je zdánlivě v hajzlu. Není. Teprve bude, Dádo. Protože neuděláš toto:
A, Okamžitě se střízlivá postavím před kameru a učiním prohlášení, omluvím se, postavím se k tomu čelem.
B, Nechci áčko, fajn, tedy MLČÍM. Ono se to přežene, hlavně držet hubu a nikam nechodit (+ poděkovat Felixovi za pochcání hlavy a poprosit, aby už mlčel k věci také)
C, Při jakékoli jiné komunikaci mimo áčko, tedy jsem tak šílená, že budu čelit otázkám tak, že na ně budu odpovídat, konám toto promyšleně.
D, Nepiju a piju li, doma.. Ne nafurt, Dádo to bych po tobě nechtěl, jen těch pár dnů teď..

Ve skutečnosti Dádo uděláš teď toto:

A, Neomluvíš se, nepostavíš se čelem, ale nebudeš ani mlčet, budeš dál bagatelizovat, případně ještě držkovat na novináře
B, Budeš někam chodit a tam nebudeš chtít mluvit, což nedokážeš, není to možné, takže dojde opět jen k další nešťastným výrokům
C, Dojde k nim proto, že nejsi schopná si nechat otázky poslat, nejsi vlastně vůbec schopná nezvednout telefon a nereagovat, nejsi schopná se ani domluvit s novináři, se kterými spolupracuješ, jak bys mohla čelit ostatním. Celý další týden se budeš zamotávat do svých lží, případně budeš říkat legrační věci.
D, Nakonec to stejně vzdáš a budeš k tomu mlčet (už to bude jedno, Dádo)
E, Úplné finále: Stejně se nakonec omluvíš a ke všemu přiznáš! (to první bude s křížkem po funuse a bez masivního zájmu, to druhé zcela zbytečné, proto se to dělá na začátku, ty popleto)

Takže shrnutí na závěr:

Nikdy nelžu, lepší mlčet.

Nahánějí mě, unikám zadem. Nikdy neunikám před kamerou, té se čelí. Ideální je při „přepadu“ zkusit „Dám vám vyjádření na kameru, dvě věty, to potřebujete a vy mě necháte odejít, nebudete dál nic točit a vystřihnete i tento příchod. Pokud ne, domluvili jsme“.. Vyjde to, bulvár se VŽDY rád dohodne.

Když už unikám před kamerou/diktafonem tak MLČÍM
Nikdy neposkytuji žádné vyjádření v bezprostředních emocích, navíc bez rozmyslu. Rozmyslet musím (ZÍSKAT ČAS!) v krizové komunikaci vždy, ale neudělat to když LŽU, jsem našrot a nemám absolutně nic pod kontrolou, je kardinální chyba, kterou dělají šestnáctiletí finalisté SuperStar, ne šedesátiletá herečka s třicetiletou zkušeností s bulvárem.

Nezbytná spolupráce blízkých.

Při společensky nepřijatelném pochybení (alkohol, drogy, rasismus, obnažování se, zcela nemístná, vulgární invektiva směrem k jiné osobě, organizaci, usvědčení z trestného činu a tak dále a tak dále ) SE OMLUVÍM, PŘEDSTÍRÁM SEBEREFLEXI, ZDŮRAZNÍM PONAUČENÍ atd.

S bulvárem/novinář NEBOJUJI. Nelze nad bulvárem zvítězit, bulvár vždy zvítězí. SPOLUPRACUJI. Když nehodlám spolupracovat, MLČÍM. Neperu se, neposílám do hajzlu, verbálně neútočím na hyenu, nevyhrožuji.. Nespolupracovat znamená nebýt k dosažení a když už jsem, s bulvárem NEMLUVIT, vyhýbat se, nechodit do společnosti, jinak není tento mód možný.

Přečtu si něco o krizové komunikaci.

Napíšu si doma na zeď:
„Krizová komunikace představuje jen 5 procent veškeré komunikace celebrity/tiskového mluvčího, ale během krizové komunikace udělá celebrita/tiskový mluvčí 95 procent chyb, které v komunikaci za celý život udělal.

V případě, že se toto dostane k Patrasové (její jediná šance, jak nezkurvit vše dál, viz bod 5) ještě speciální sada rad jen pro ní na míru:

  1. Jsi alkoholička, přiznej si to a vyhledej odborníka
  2. Jsi všem pro prdel, mimo jiné díky mediálním výstupům, poraď se s odborníkem na komunikaci, nebo ukonči kariéru a straň se společnosti, jiná cesta NEEXISTUJE
  3. Protože samozřejmě nejsi schopná se řídit ani jedničkou ani dvojkou, zkus alespoň CHLASTAT JEN DOMA A OŽRALÁ PAK NIKAM NECHOĎ. Jdeš li do společnosti, NEPIJ TAM. Nedokážeš li to, podruhé ti říkám NIKAM NECHOĎ.
  4. Protože jsi nepoučitelná husa, tak alespoň v průseru nelži. Zbytečný co? Fajn, tak alespoň zkus neříkat tato dvě konkrétní slova:

„Nesmysl“ (vždy to je smysl, Dádo, oni ti volají, protože už vše vědí, nikoli proto, aby se pravdu dozvěděli od tebe, chachachacha)…

„Nepiju“ (piješ Dádo, a všichni to o tobě vědí)

  1. Jsi přesvědčená, že připuštěním problému s alkoholem tě připraví o kšefty. To už se dávno stalo. Pořadatelé to o tobě vědí, proto, když už je dětská akce až odpoledne a prostě tě chtějí, vystupuješ na začátku a méně slavné čudly až po tobě. Je to u tebe automatické. Popíráš nepopiratelné. Ty máš veřejně připustit problém a veřejně přestat nadobro chlastat, ano, to může pár kšeftů navíc přinést. Ty namísto toho veřejně nesporný problém rozporuješ, veřejně chlastáš a když už jsi u toho načapaná, neřku li ožralá, uděláš průser (ještě jsi nikoho nesrazila, nezabila v jiném autě, pořád jsi JEN pro smích), tak tvrdíš, že jsi ožralá nebyla a ani být nemohla,protože nepiješ, akorát včera jsi se u dcery ztřískala tak, že jsi ještě druhý den měla dvě a půl promile. Dádo to by nesežraly moje děti. Sedmiletá Laurinka (empatická, chytrá holčička, co hraje šachy a je nedůvěřivá) by se ti vysmála na tři doby a čtyřletá Sára (nemá ještě rozum a je velmi bezprostřední) by na tebe koukala jako zjara a táhlo li by to z tebe, normálně by ti navíc řekla, že smrdíš.
  2. Přestaň tvrdit, že jsi s Felixem, všichni vědí, že Felix je s Gelemovou. Tobě dává peníze a rozvádět se nebudete, protože VÍŠ. Lepší tě mít na vodítku, nota bene když tě u toho může libovolně ztrapňovat.
  3. Ve vzácných chvílích připuštění, že Felixovu uzenku hladí Gelemová, nevytahuj kartu zvanou „Do mě zamilovaný Ital, na kterého má Felix žárlit“. Felixovi je Ital u prdele, nebyl by jen v případě, že by si tě fakt odvedl a živil, což Felix ví, že se nestane a tak to má na salámu. Všichni čtenáři bulváru nejen, že přinejmenším tuší, že se o skutečného partnera nejedná, ale navíc je Ital nezajímá stejně jako Felixe. Ital nezajímá nikoho, nikdo ti to nevěří, je to trapné. V novinách je Ital jen proto, že na tom zrovna trváš / že to pověsíš na Instagram (nepoužívej ho, pro tebe nezvládnutelná dimenze, zruš profil a zapomeň, že se budeš celkově prezentovat na sociálních sítích… nebo až po propuštění z léčebny, jiná cesta není, říkám to zbytečně viď, dobře ti tak, slepice) / případně, že se prostě text, reportáž kvůli tobě bez Itala neobejde. Sám od sebe nikdo (když říkám nikdo, myslím i Péťu Macka, Dádo) DOBROVOLNĚ bez tvého přičinění nenapíše, že ten Ital je tvůj současný partner. Nemáš partnera a snažíš se předstírat, že máš a je to Felix, který jím je dejme tomu stále i oficiálně, papírově. V této situaci tvrdit, že tvým chlapcem je Ital, můžeš jen ty, bulvár by byl pro smích, proto to nechává říkat jen tebe, abys byla pro smích ty a ještě se to četlo. Vyser se na verzi Ital. Vyser se na verzi jsem s Felixem. Ne?
    TAK SE PROBOHA ALESPOŇ VYSER NA PŘEDSTÍRÁNÍ OBOU VERZÍ NAJEDNOU!

….a tedy obecně:

Všechno, co mediálně komunikuješ, je vesměs směšné, vše, co mediálně komunikuješ krizově, je KATASTROFA. Všichni bulvární novináři, co k tobě mají přístup, tě využívají a manipulují tebou. Všichni ostatní z tebe mají navíc prdel, na rozdíl od prvních s elementární úctou, nebo spíš vděkem za spolupráci a exkluzivní zalhaní jim jako prvním. NIKDO tě nebere vážně. Tvůj mediální obraz je „svým ex veřejně ztrapňovaná slavná alkoholička“.

K takové image ale mají čtenáři bulváru/veřejnost jen dva možné postoje:

Smějí se ti / Litují tě (případně obojí)

Vážně tě nebere prakticky NIKDO.

A bylo to tak i předtím, než jsi tomu včera nasadila korunu, po které už se fakt vážně bereš jen ty sama.

Jednou z hlavních příčin stavu tvého mediálního obrazu je krom naivity, neschopnosti se ponaučit, přemýšlet o mediálních výstupech o sobě samé v návaznosti na práci bulváru jaksi v souvislostech a – pochopitelně – zjevného alkoholismu rovněž absolutní rezignace na zvládnutí krizové komunikace.

Přestaň chlastat. V opačném případě si o krizové komunikaci něco přečti.

Bude se ti to brzy znovu hodit. O tom jsem přesvědčen.

Hodně štěstí. Budeš ho potřebovat.

Amen.


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *